# Tájékoztatjuk a felhasználót a program működéséről print('Egy virtuális pontot mozgatunk két dimenziós koordináta rendszerben.') print('Az irányok megadásánál: b = bal, j = jobb, f = fel, l = le') print() # Paraméterek bekérésekSzáma = 3 # Létrehozzuk a "pont" osztályt class pont(): x = None y = None def init(X=0, Y=0) self.x = X self.y = Y def menjBalra(self, hossz): self.x -= hossz def menjJobbra(self, hossz): self.x += hossz def menjFel(self, hossz): self.y += hossz def menjLe(self, hossz): self.y -= hossz # Létrehozunk egy pont objektumot, azaz példányosítjuk a 'pont' osztályt a kezdő koordinátákkal a = pont(5, 5) # Létrehozunk egy ciklust, amely annyiszor fut le, ahány bekérésre van szükség for i in range(bekérésekSzáma): # Bekérjük az irányt irány = input('Melyik irányba mozduljon el a pont (b,j,f,l): ') # Bekérjük az elmozdulás értékét és egyből egész számmá konvertáljuk elmozdulás = int(input('Mennyit mozduljon: ')) # A választott irány szerint hívjuk meg az osztály metódusait if irány == 'b': a.menjBalra(elmozdulás) elif irány == 'j': a.menjJobbra(elmozdulás) elif irány == 'f': a.menjFel(elmozdulás) else: # itt már csak a "le" irány lehetséges a.menjLe(elmozdulás) # Kiírjuk a pont koordinátáit print(f'\nA pont pozíciója: x={a.x}, y={a.y}')